Bucuria darului

Bucuria Darului Logo

Bucuria darului

Logo
CANTINA “MULTUMESC!”

Cantina Multumesc este locul unde, din noiembrie 2013, oamenii vin pentru a primi ajutor la problemele despre care ne povestesc cu glas temator. Zilnic se pregatesc peste 500 de portii de mancare, iar 300 dintre ele sunt pentru persoanele care nu isi permit sau nu pot sa-si prepare singure mancarea.

Intr-o lume in care oamenii lupta pentru combaterea saraciei din diverse zone ale globului pamantesc,
ne putem cu totii implica!

In Brasov, exista nenumarate familii si foarte multi oameni singuri, care duc o viata plina de lipsuri materiale. Acesta este motivul pentru care incercam sa crestem numarul de portii oferite zilnic gratuit! Oamenii fara adapost vin la cantina de la prima ora a diminetii, pentru a schimba doua vorbe si pentru a povesti, in timp ce familiile vin in programul 11:30-15:00 pentru a-si lua mancarea acasa unde o consuma impreuna cu cei dragi.

Inscrierea beneficiarilor la Cantina ”Multumesc!” se realizeaza in urma unei anchete sociale necesara pentru confirmarea situatiei prezentate de fiecare persoana la prima intalnire. Pe langa pranzul zilnic pe care il preparam la Cantina “Multumesc!” pentru persoanele asistate, organizam si mese pentru pomeni, botezuri sau alte evenimente. Meniul respecta perioadele de post si este preparat cu atentie de catre bucatarii nostri.

Fiecare sarbatoare crestina este intampinata cu mare drag. Adunati cu totii in jurul mesei de care ne bucuram precum o familie numeroasa, ii asteptam pe Mos Craciun, Mos Nicolae sau Iepurasul de Sfintele Pasti. Cu ajutorul sponsorilor si al oamenilor ce se alatura, reusim sa oferim daruri, de care sunt incantati cu totii, de la cei mici pana la cei mari.
In numele tuturor celor care iau masa in fiecare zi, la cantina noastra, va multumim!
CRITERIILE DE ELIGIBILITATE ȘI SELECȚIE A BENEFICIARILOR

a) copiii in varsta de pana la 18 ani, aflati in intretinerea familiilor al caror venit net mediu lunar pe o persoana in intretinere este de pana la 500 lei lunar;

b) tinerii care urmeaza cursuri de zi la institutiile de invatamant, pana la terminarea acestora si care se afla in intretinerea familiilor al caror venit net mediu lunar pe o persoana in intretinere este de pana la 500 lei lunar;

c) persoanele care beneficiaza de ajutor social sau de alte ajutoare banesti acordate in conditiile legii;

d) pensionarii cu pensii de pana la 500 lei lunar;

e) persoanele care au implinit varsta de pensionare, aflate intr-una dintre urmatoarele situatii: sunt izolate social, nu au sustinatori legali, sunt lipsite de venituri;

f) invalizii si bolnavii cronici cu venituri de pana la 500 lei lunar;

g) oamenii strazii, orice persoana care temporar nu realizeaza venituri sau persoanele care si-au pierdut locul de munca dar care dovedesc ca au lucrat;

h) alte persoane care se afla intr-o situatie dificila la un moment dat.

ACTELE NECESARE IN VEDEREA ACCESARII SERVICIULUI

Orice persoana care dorește să beneficieze de serviciile oferite de Cantina Mulțumesc trebuie sa completeze o Cerere de admitere in serviciu care este insotita de o serie de documente judtificative. Aceste documente se depun personal sau prin intermediul reprezentantului legal, la sediul serviciului.

• cererea privind solicitarea acordarii serviciilor sociale;

• copii dupa actele de identitate si stare civila;

• dovezi privind veniturile realizate de membrii familiei;

• copie de pe ultimul cupon de pensie pentru pensionari;

• certificate de incadrare intr-o categorie de invaliditate pentru invalizi si bolnavi cronici;

• acte medicale;

• dovezi ale vechimii in munca;

• orice alte acte pe care solicitantul le considera justificative.

Reguli de conduita si etica a beneficiarilor mesei gratuite, acordate de Fundatia Bucuria Darului, prin Cantina „Multumesc”

Pe durata acordarii unei mese calde gratuite, beneficiarii au obligatia de a se conforma urmatoarelor norme de conduita si etica:

1. Sa manifeste un comportament civilizat si sa trateze cu respect pe ceilalti beneficiari si personalul cantinei, contribuind la mentinerea ordinei, curateniei si a disciplinei la sediul cantinei;

2. Sa foloseasca un limbaj adecvat si respectuos fata de personalul cantinei si sa evite folosirea termenilor obsceni care aduc atingere personalului, clientilor sau altor persoane beneficiare;

3. Sa nu consume bauturi alcoolice sau droguri in incinta unitatii si sa nu se prezinte in stare de ebrietate la sediul cantinei; In caz contrar se sisteaza acordarea mancarii in ziua respectiva si dupa doua incalcari ale acestei reguli inceteaza definitiv acordarea hranei beneficiarului;

4. Sa nu se angajeze in altercatii fizice sau verbale cu ceilalti beneficiari, de natura sa conduca la tulburarea ordinii sau linistii publice;

5. Sa se prezinte la sediul cantinei ingrijiti, cu haine si incaltaminte curate, astfel incat sa nu deranjeze alte persoane care servesc masa;

6. Sa nu sustraga si sa nu provoace distrugerea sau deteriorarea bunurilor din dotarea cantinei;

7. Sa respecte programul de servire si ridicare a hranei.

SCOPUL SERVICIILOR SOCIALE ACORDATE DE CĂTRE FUNDATIA „BUCURIA DARULUI”

Serviciile fundației sunt dedicate persoanelor sau familiilor cu nevoi sociale, în scopul depășirii situațiilor de dificultate în care se află și creșterii calității vieții.

CUM SE SOLICITĂ ACORDAREA SERVICIILOR

La sediul fundației se completează și se depune o cerere împreună cu toate documentele necesare, prin titular sau prin reprezentant legal, dacă este cazul.

CUM SE ACORDĂ SERVICIILE SOCIALE

Serviciile sociale oferite de Fundația Bucuria Darului constau, în principal, în acordarea, gratuit, a unei mese, zilnic, în zile lucrătoare, la sediul cantinei sau la domiciliu, în cazul beneficiarilor aflați în imposibilitatea de a se deplasa. Hrana se servește în intervalul orar 11-14:30. Alte servicii sociale se acordă, de asemenea, la sediul cantinei, în timpul programului de funcționare.

CE TIP DE SERVICII SOCIALE PRESTEAZA FUNDATIA „BUCURIA DARULUI”

• Pregătirea și acordarea gratuită a unei mese calde, zilnic, în zilele lucrătoare

• Transportul gratuit a hranei pentru beneficiarii care se află în imposibiliatatea de a se deplasa la sediul cantinei

• Ocazional, acordarea de îmbrăcăminte, încălțăminte, rechizite, pachete cu produse alimentare sau nealimentare, sau alte articole (articole de igiena, birotică etc.)

• Ajutor pentru căutarea unui loc de muncă, ajutor pentru întocmire CV în acest sens

• Consiliere cu privire la posibilitatea obținerii altor servicii sociale din surse externe